Bestellen en betalen

  • Hoe weet ik dat Foodiemarket mijn bestelling goed heeft ontvangen?
  • Wij sturen je een email met een overzicht van je bestelling als we je bestelling hebben ontvangen. Dit kan enkele minuten in beslag nemen. Vergeet niet om eventueel eens in je spamfolder te kijken.  
  • Kan ik mijn bestelling wijzigen/ annuleren?
  • Zolang je bestelling nog niet klaargemaakt en verzonden is, kan je ze nog wijzigen of annuleren. Dit kan echter niet via de website. Neem zo snel mogelijk contact op en we bekijken wat we kunnen doen. We kunnen echter niet garanderen dat dit lukt.
  • Hoe kan ik betalen?
  • Via een beveiligde betaalomgeving betaal je snel en veilig met Bankcontact, Maestro, MasterCard, Visa, of Ideal.

Verzending en levering

  • Waar en wanneer levert Foodiemarket?
  • We leveren in heel België en Nederland, elke dag van maandag tot en met vrijdag. Je duidt zelf aan waar je je pakket het liefst ontvangt - thuis of op kantoor, of in een afhaalpunt. Je krijgt ook te zien wanneer je je pakket mag verwachten. We doen ons uiterste best om je pakket zo snel mogelijk tot bij jou te brengen. Op zaterdag, zondag en op feestdagen werken wij niet, en worden er dus geen pakjes klaargemaakt of geleverd.    
  • Hoeveel bedragen de verzendkosten?
  • Voor bestellingen in België tot 75€ betaal je 5€ verzendkosten. Voor bestellingen vanaf 75€ betaal je geen verzendkosten. Voor bestellingen in Nederland tot 120€ betaal je 9€ verzendkosten. Voor bestellingen vanaf 120€ betaal je geen verzendkosten. De bijdrage in verzendkosten voor kleinere bestellingen helpt ons om Foodiemarket duurzaam te houden, zowel op ecologisch als op operationeel vlak. Als je een bestelling plaatst zie je duidelijk of je verzendkosten worden aangerekend of niet.
  • Ik heb voor meer dan 75€ (België) of 120€ (Nederland) besteld maar toch worden mij nog verzendkosten aangerekend!
  • De plugin van de koerier berekent de verzendkost. Heb je nog producten toegevoegd aan je winkelmand? Klik dan op 'winkelmand bijwerken'. Zo wordt de verzendkost herberekend op de correcte inhoud van je winkelmand.
  • Wat als er niemand thuis is om mijn pakket aan te nemen?
  • De koerier probeert je pakket af te leveren bij je buren, of neemt je pakket weer mee terug. In beide gevallen vind je een briefje in je bus. De dag nadien probeert de koerier opnieuw om je je pakket te overhandigen. Ben je er dan nog niet? Check dan je brievenbus - je vindt een briefje met uitleg over hoe je je pakket alsnog kan ontvangen.  
  • Kan ik mijn pakket opvolgen?
  • Ja! Je ontvangt van Foodiemarket een email met het overzicht van je bestelling, en in deze email vind je ook een link naar een pagina waar je je pakket kan opvolgen.

Producten

  • Waar vind ik informatie over de oorsprong van producten, over ingrediënten, voedingswaarden en allergenen in de producten?
  • Je vindt alle informatie op de detailpagina van een product, naast en onder de foto. Klik op een product (of op een foto van een product) om de detailpagina te zien. We doen er alles aan om te zorgen dat informatie van de producten die we verkopen correct is. Het kan echter zijn dat ingrediënten, voedingswaarden, dieet-of allergeneninformatie licht wijzigen als onze producenten hun producten verbeteren. Bekijk daarom steeds de verpakking voor je een product gebruikt - zo beschik je steeds over de meest recente informatie.
  • Verkoopt Foodiemarket verse voeding?
  • Nog niet. Hou ons echter in de gaten - we voegen verse voeding (vlees, vis, zuivel, groenten en fruit,…) zo snel mogelijk toe aan ons assortiment.
  • Ik wil graag een suggestie doen om een product op te nemen in het assortiment – kan dit?
  • Tuurlijk! Meer nog, we vinden het super als onze klanten ons laten weten als ze naar iets specifieks op zoek zijn. Geef ons een seintje en we zien wat we kunnen doen! Merk op dat we heel regelmatig ons gamma uitbreiden - kom dus zeker regelmatig eens kijken om nieuwe producten te ontdekken.

Andere vragen

  • Neemt Foodiemarket producten terug?
  • Wij verkopen voeding en voeding is bederfelijk. Je begrijpt dus dat we producten niet kunnen terugnemen.  
  • Hoe zit het met statiegeld?
  • Op sommige van onze flessen betaal je statiegeld. Je krijgt dit statiegeld terug als je de fles binnenbrengt in een supermarkt, hetzij cash, hetzij als aankoopbon. Om logistieke redenen kunnen wij de flessen niet zelf terugnemen en terugbetalen. Heb jij de gouden tip om dit probleem op te lossen? Laat het ons even weten!
  • Foodiemarket promoot duurzaamheid – hoe zit het dan met verpakkingen?
  • Net zoals bij de keuze van de etenswaren zelf vinden we bij de keuze van verpakkingsmaterialen duurzaamheid een belangrijke factor. Waar mogelijk kiezen we steeds voor een alternatief dat het milieu zo weinig mogelijk belast. Zo weren we waar mogelijk plastic verpakkingen, gebruiken we gerecycleerd karton, bestaat onze plakband uit gerecycleerd papier en zijn onze opvulchips volledig biologisch afbreekbaar (raar maar waar! Ze lossen op in water en composteren zowel in de composthoop als in de grond. Ze geven geen gevaarlijke gassen vrij bij verbranding.)  We moedigen onze klanten aan om het verpakkingsmateriaal te hergebruiken of correct te recycleren, en we doen dit zelf ook. Uit hygiënische overwegingen is het echter niet altijd mogelijk om plastic te vermijden, en om er voor te zorgen dat al je producten onbeschadigd bij jou toekomen moeten we ze goed verpakken. Suggesties hoe het beter kan? Laat van je horen!
  • Ik ben niet tevreden. Wat nu?
  • We willen dat elke klant tevreden is. Iets niet zoals je het verwacht? Geef ons een seintje en we bekijken samen wat we er aan kunnen doen!

Jouw vraag niet gevonden?
Contacteer ons via onderstaand formulier