Bestellen en betalen

  • Hoe weet ik dat Foodiemarket mijn bestelling goed heeft ontvangen?
  • Wij sturen je een email met een overzicht van je bestelling als we je bestelling hebben ontvangen. Dit kan enkele minuten in beslag nemen. Vergeet niet om eventueel eens in je spamfolder te kijken.  
  • Kan ik mijn bestelling wijzigen/ annuleren?
  • Zolang je bestelling nog niet klaargemaakt en verzonden is, kan je ze nog wijzigen of annuleren. Dit kan echter niet via de website. Neem zo snel mogelijk contact op en we bekijken wat we kunnen doen. We kunnen echter niet garanderen dat dit lukt.
  • Hoe kan ik betalen?
  • Via een beveiligde betaalomgeving betaal je snel en veilig met Bankcontact, Maestro, MasterCard, Visa, of Ideal.
  • Kan ik een cadeaubon kopen?
  • Tuurlijk. Meer zelfs, wij zijn absoluut voorstander van cadeautjes! Stuur ons een mailtje met het gewenste bedrag, stort het bedrag op onze rekening en we maken de cadeaubon (onder de vorm van een code) voor je aan. Jij bezorgt de code aan de gelukkige - op de manier die je zelf het leukst vindt.
  • Ik wil verse voeding bestellen. Hoe werkt dit?
  • Foodiemarket heeft een beperkt gamma verse producten dat we in de toekomst zeker zullen uitbreiden. Voorlopig verzenden we verse voeding nog niet. 

    Verse producten kan je enkel afhalen, en dit op vaste afhaalpunten en op vaste tijdstippen.

    Je vindt alle info over actuele afhaalpunten en afhaalmomenten op de pagina van de afhaalproducten. We updaten deze pagina telkens als er een nieuw afhaalpunt of afhaalmoment bijkomt.   

    Als je een product uit de categorie ‘Kazen’ hebt toegevoegd aan je winkelmandje zal je zien dat de verzendmethode automatisch op ‘afhalen’ staat. 

    Belangrijke opmerking: voor kazen waarbij de prijs per kilo vermeld staat, is de stukprijs die je ziet op de website een richtprijs – de echte prijs hangt af van het exacte gewicht van het stuk kaas dat je krijgt.

    Je krijgt bij afhaling je factuur en betaalt deze contant of via bancontact.

Verzending en levering

  • Waar en wanneer levert Foodiemarket?
  • We leveren in heel België en Nederland, elke dag van maandag tot en met vrijdag. Je duidt zelf aan waar je je pakket het liefst ontvangt - thuis of op kantoor, of in een afhaalpunt. Je krijgt ook te zien wanneer je je pakket mag verwachten. We doen ons uiterste best om je pakket zo snel mogelijk tot bij jou te brengen. Op zaterdag, zondag en op feestdagen werken wij niet, en worden er dus geen pakjes klaargemaakt of geleverd.    
  • Hoeveel bedragen de verzendkosten?
  • Voor bestellingen in België tot 75€ betaal je 5€ verzendkosten. Voor bestellingen vanaf 75€ betaal je geen verzendkosten. Voor bestellingen in Nederland tot 120€ betaal je 9€ verzendkosten. Voor bestellingen vanaf 120€ betaal je geen verzendkosten. De bijdrage in verzendkosten voor kleinere bestellingen helpt ons om Foodiemarket duurzaam te houden, zowel op ecologisch als op operationeel vlak. Als je een bestelling plaatst zie je duidelijk of je verzendkosten worden aangerekend of niet.
  • Ik heb voor meer dan 75€ (België) of 120€ (Nederland) besteld maar toch worden mij nog verzendkosten aangerekend!
  • De plugin van de koerier berekent de verzendkost. Heb je nog producten toegevoegd aan je winkelmand? Klik dan op 'winkelmand bijwerken'. Zo wordt de verzendkost herberekend op de correcte inhoud van je winkelmand.
  • Wat als er niemand thuis is om mijn pakket aan te nemen?
  • De koerier probeert je pakket af te leveren bij je buren, of neemt je pakket weer mee terug. In beide gevallen vind je een briefje in je bus. De dag nadien probeert de koerier opnieuw om je je pakket te overhandigen. Ben je er dan nog niet? Check dan je brievenbus - je vindt een briefje met uitleg over hoe je je pakket alsnog kan ontvangen.  
  • Kan ik mijn pakket opvolgen?
  • Ja! Je ontvangt van Foodiemarket een email met het overzicht van je bestelling, en in deze email vind je ook een link naar een pagina waar je je pakket kan opvolgen.
  • Kan ik een bestelling afhalen?
  • Ja, dat kan. We werken met enkele vaste afhaalpunten en op vaste tijdstippen. Je vindt alle info hieromtrent op onze afhaalpagina. Passen de afhaalmomenten niet en wil je toch graag afhalen, dan kan je je bestellingen oppikken bij Kerstin in Sint-Amandsberg (Gent), maar hou er wel rekening mee dat we geen stock hebben op dit adres, dus het kan even duren eer je producten beschikbaar zijn. Als je graag bij Kerstin wil afhalen, neem dan voor je de bestelling plaatst contact op via info@foodiemarket.be of bel even naar Kerstin op 0473/21 98 77.

Producten

  • Waar vind ik informatie over de oorsprong van producten, over ingrediënten, voedingswaarden en allergenen in de producten?
  • Je vindt alle informatie op de detailpagina van een product, naast en onder de foto. Klik op een product (of op een foto van een product) om de detailpagina te zien. We doen er alles aan om te zorgen dat informatie van de producten die we verkopen correct is. Het kan echter zijn dat ingrediënten, voedingswaarden, dieet-of allergeneninformatie licht wijzigen als onze producenten hun producten verbeteren. Bekijk daarom steeds de verpakking voor je een product gebruikt - zo beschik je steeds over de meest recente informatie.
  • Verkoopt Foodiemarket verse voeding?
  • Ja, maar we versturen deze (nog) niet. We hebben op dit moment een beperkt assortiment kaas en willen dit in de nabije toekomst zeker uitbreiden. Verse producten kan je enkel afhalen, en dit op vaste afhaalpunten en op vaste tijdstippen. Je vindt alle info over actuele afhaalpunten en afhaalmomenten op de pagina van de afhaalproducten. We updaten deze pagina telkens als er een nieuw afhaalpunt of afhaalmoment bijkomt.    Als je een product uit de categorie ‘kazen’ hebt toegevoegd aan je winkelmandje zal je zien dat de verzendmethode automatisch op ‘afhalen’ staat. Belangrijke opmerking: voor kazen waarbij de prijs per kilo vermeld staat, is de stukprijs die je ziet op de website een richtprijs – de echte prijs hangt af van het exacte gewicht van het stuk kaas dat je krijgt. Je krijgt je factuur bij afhaling en betaalt deze contant of via bancontact.  
  • Ik wil graag een suggestie doen om een product op te nemen in het assortiment – kan dit?
  • Tuurlijk! Meer nog, we vinden het super als onze klanten ons laten weten als ze naar iets specifieks op zoek zijn. Geef ons een seintje en we zien wat we kunnen doen! Merk op dat we heel regelmatig ons gamma uitbreiden - kom dus zeker regelmatig eens kijken om nieuwe producten te ontdekken.

Andere vragen

  • Hoe zit het met Foodiemarket en privacy?
  • Foodiemarket verwerkt je persoonsgegevens voor klantenbeheer op basis van de contractuele relatie als gevolg van je bestelling/aankoop en voor direct marketing op basis van ons gerechtvaardigd belang om te ondernemen. Als je niet wil dat wij je gegevens verwerken met het oog op direct marketing, volstaat het ons dat mee te delen via privacy@foodiemarket.eu. Via dit adres kan je ook altijd vragen welke gegevens wij over jou verwerken en deze verbeteren of laten wissen, of vragen om ze over te dragen. Als je het niet eens bent met de manier waarop wij je gegevens verwerken, kan je je wenden tot de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer (Drukpersstraat 35 te 1000 Brussel). Bekijk ons uitgebreide privacybeleid.
  • Neemt Foodiemarket producten terug?
  • Wij verkopen voeding en voeding is bederfelijk. Je begrijpt dus dat we producten niet kunnen terugnemen.  
  • Hoe zit het met statiegeld?
  • Op sommige van onze flessen betaal je statiegeld. Je krijgt dit statiegeld terug als je de fles binnenbrengt in een supermarkt, hetzij cash, hetzij als aankoopbon. Om logistieke redenen kunnen wij de flessen niet zelf terugnemen en terugbetalen. Heb jij de gouden tip om dit probleem op te lossen? Laat het ons even weten!
  • Foodiemarket promoot duurzaamheid – hoe zit het dan met verpakkingen?
  • Net zoals bij de keuze van de etenswaren zelf vinden we bij de keuze van verpakkingsmaterialen duurzaamheid een belangrijke factor. Waar mogelijk kiezen we steeds voor een alternatief dat het milieu zo weinig mogelijk belast. Zo weren we waar mogelijk plastic verpakkingen, gebruiken we gerecycleerd karton, bestaat onze plakband uit gerecycleerd papier en zijn onze opvulchips volledig biologisch afbreekbaar (raar maar waar! Ze lossen op in water en composteren zowel in de composthoop als in de grond. Ze geven geen gevaarlijke gassen vrij bij verbranding.)  We moedigen onze klanten aan om het verpakkingsmateriaal te hergebruiken of correct te recycleren, en we doen dit zelf ook. Uit hygiënische overwegingen is het echter niet altijd mogelijk om plastic te vermijden, en om er voor te zorgen dat al je producten onbeschadigd bij jou toekomen moeten we ze goed verpakken. Suggesties hoe het beter kan? Laat van je horen!
  • Ik ben niet tevreden. Wat nu?
  • We willen dat elke klant tevreden is. Iets niet zoals je het verwacht? Geef ons een seintje en we bekijken samen wat we er aan kunnen doen!

Jouw vraag niet gevonden?
Contacteer ons via onderstaand formulier